måndag 14 november 2011

HALLOJ

Nu sitter vi har och lokar sonder pa ett internetcafe! Hotellet (backpackerrummet!!!) vi skrev om i forra inlagget, at helvete med det!!! De va de lokigaste vi vatt med om. gick ju inte att andas dar inne. minilitet rum med tva sma flaktar... syret tig slut efter 10 min i rummet. fick typ 10 myggbett pa hogerfoten...  hade bokat tva natter men sov dar bara en. Dom vart snalla att ge tillbaka vara pengar for andra natten.
Men de positiva med det de var att vi fick upp och leta nytt hotell dagen efter. Efter ett tags letande hittade vi de vi bor pa nu, en bungamlow  (akta sadan) av tra och har stratak. Den at hog i tak och har en stor takflakt (ingen air con har heller men de funkar bra eftersom pa halva vaggen av en vagg ar det bara myggnat, sa de kommer ny luft in hela tiden. Det ar jattemysigt. Har ju aven en liten uteplats med hangmatta och fotolj och bord dar vi sitter innan det blir morkt pa kvallarna. Vi har en egen rosa toa ocksa, fast den ar utomhus Men rosa blommor och palmblad som hanger over som tak! De anda ar att man ar lite radd att de ska finnas djur dar, men ansalange ar vi skonade fran de. Imorgon har vi bokat de forsta hotellet vi bodde pa. de gjorde vi innan vi hade hittat detta hotellet som vi bodde pa nu. Ska bli skont med lite AC.
Hotellet vi bor pa nu kostar bara 150,000 indoneser om natten for tva om man jamfor med de andra AChotell for 250,000. Sa har tjanar vi lite slantar.

Idag har vi vatt pa en battur och snorklat runt dessa tre gilli oarna. Mycket trevlig aktur!! Skont med lite omvaxling ibland! de mindra trakiga var att nar jag pa forsta snorkelstoppet ser att min kamera gatt i sonder for att den borjade bubbla under vattnet. Det var alltsa inte alls mitt fel att de gick itu........ Ska se om de finns nagon garanti kvar pa den nar vi kommer hem... sa nu har vi en kamera kvar!
JAG HAR BY THE WAY INTE BRANNT MIG IDAG. Jag brassade pa med 50 idag igen woho!! Men Nar ogge skulle smorja runt sina ogon med 50 nar vi kommit hem fran turen sa fick han de i ogonen och sen gick han dar och "grat" (ogona sved och rann som satan) lange innan han skoljde med vanligt vatten. Nu ar de bra igen. SA de va "dagens trauma".

Imrogon ska vi som sagt tillbaka till AChotellet (som heter unique hotel) bo dar i tva dagar sen ska vi nog ta dar vi bor nu (mawar hotel tror jag de heter)

Nu har jag viktigare saker for mig pa internettiden. Kommer nog upp bilder imorgon pa bloggen. Ses da!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar