fredag 11 november 2011

Playan

Idag var de playan som gällde! Synd bara att man brände sönder sig... Jag var en aning röd igår så jag tog de lungt i skuggan men jag badade ju också. Hade solfaktor 30 på mig men.... GRYMT röd  är jag på överkroppen som är ovan vattnet... tråkigt. ska köpa 50 ikväll tror jag så man kan bada imorgon. För vad är detta utan bad??? Ogge har också bränt sig och han är mycket tåligare än mig så solen är STARK här!!
Efter vi låg på stranden och hade ätit varsin hamburgare hyrde vi cyklar och cyklade runt ön. De tog ca 45 min men då ledde vi cyklarna rätt ofta eftersom de var mycket djup sand på vissa ställen. Denna sida vi är på är helt klart den bästa. På cykelturen var det mycket bygge och mycket färre hotel. Så om 5 år är där säkert också mycket håll-igång! (Vi glömde kameran hemma på den turen)
Nu är klockan ca 7 här så snart ska vi bege oss ut på """stan""" och äta. Jättemysigt!
Vi har bokat ett hostel tills imorgon ett stenkast (va de lät vuxet) här ifrån. Det kosta bara 50,000 indoneser per man per natt. Alltså typ 40 svenska kroner. Vi ville prova ett rum med bara fläktar i och nu har vi en vånings säng och 2 fläktar + genensamt badrum... Mycket fulare men mycket billigare! Let's try it! Där har vi heller inte internet... jaja
Här kommer bilder från dagens äventyr i hävet.


Chillar och väntar på att frukosten ska bli levererad till vår uteplats.

Flying pig

Njuuuuter

Ön där borta där Lombok. Den större ön närmst de tre Gilisarna. Den är rätt bra för där finns mycket berg så den ön får för de mesta allt regn och inte vi!

Korall- Voldemort


Oscar hitta ett könsorgan på botten, haha!!

Oscar genom en korall. Fin!!

Hahaha, flöt med en våg in på land och rulla sen tillbaka.

HAHA!!

Indonesiska hörapparater...

Shadow... The place to be...



Lägg till bildtext

Leta ABC-koraller!!

Genom en röding

2 kommentarer:

  1. Men herregud vad gött det ser ut!! jag lever genom er blogg nu så se till att uppdatera ofta så jag får lite glädje in min kalla pluggvardag!! ta hand om er och sola lugnt.

    ps. bella 50 känns inte helt orimligt;)röding!

    SvaraRadera
  2. Det ar de ocksa!! Ja vi ska forsoka. Nej 50 ar de minsta jag kan ha pa mig nu (= sola valdigt lungt) haha

    SvaraRadera