torsdag 3 november 2011

IN SINGAPORE!

Nu är vi framme!! Flygresan gick bra, såg på filmer och åt. Nya harry potter fanns att se på, men jag gjorde inte det mamma. Vi kom fram vid halv 6 på morgonen här och skulle inte checka in fören kl 1... vi höll på och dö av trötthet och de är så JÄVLA KVAFT här så man kan ju ta pikkadolen mot huvudet. Vi sov inte på typ 22 h (iofs sov jag, bella 40 min på planet, men ändå). Efter incheckningen la vi oss och sov i några timmar på de rätt så egentligen skabbiga hotellet (men man vänjer sig). Vi gick ut och åt på en foodcourt i stan som var väldigt fräsht och fin (det blev beef noodles soup/dry för båda). Sen la vi oss kl halv 9 igen och båda vakna kl 1 på natten och va jättepigga. TOPPEN tänkte vi... Men vi lyckades somna om.
Idag åkte vi till orchard road (feting gatan i Singapore)! Tusentals med lyxmärken som LV,prada,gucci, chanel, miu miu, ja ALLA! Vi gick där ett tag sedan åkte vi vidare till chinatown som kan förklaras med ett ord, MAT!

Sedan åkte vi ut till marina bay där man fick se en riktigt fin skyline och även lyxshoppingcenter med en liten å och en stor skriskobana innuti. Vi åkte sedan in till stan för att shoppa men de blev ingen shopping. Vi drog oss mot chinatown igen för att äta men fick se mc donalds och kunde inte motstå festelsen (bl.a för att dom hade AC).
Nu ligger vi här i sängen och har fått lösenordet till hostellets wi-fi nätvärk, skönt! Här kommer gårdagens och dagens bilder!!

Uppdaterar mer imorgon. SEE YOU!

BELLAS BILDER

Innan inchecknignen till hostellet. Tydligen ligger little india relativt nära!
 Ogge på rummet
 Väntar på buss
 Orchard road. Ett av shoppingcenterna där
 Här var vi och brände pengar
 Marina bay!
 Soppingcenter vid MB! Här är "ån" och världens mysigaste och finaste te-restaurang!!!
 Skylinen och två okända

OGGES BILDER

Singapore sling på flyget! Rätt god faktiskt.
 Lökig och glad att man var framme
 Beef noodles soup
 Neverending tunnelbanetåg (MRT)
 Skridskobanan från några våningar upp.
Ån, men kom på ett bättre namn nu - kanalen!